6.12.13

Opruimdag

Alle kasten worden leeggehaald en opnieuw geordend, de verstopte rommel wordt onder de bedden en banken vandaan gehaald en de dikke laag stof wordt van de meubels afgebeiteld. Vandaag, is opruimdag.

Ik heb altijd een moeizame relatie gehad met opruimen. Het is in mijn ogen dan ook behoorlijk nutteloos. Ik ruim m'n kamer op, zorg ervoor dat al mijn kleding netjes en schoon weggeborgen is, maar na een dag of twee is het weer een zooi. Dit komt omdat ik ontzettend goed ben in rommel maken. Mijn bureaustoel dient als kledingkast en alles wat in de weg ligt op mijn bed belandt een verdieping lager, op de grond. Het is niet waar dat ik een opgeruimde kamer niet fijn vind, want het doet me zeker goed. Het is dan ook wetenschappelijk bewezen dat mensen zich beter voelen in een opgeruimde ruimte dan in een rommelige. Maar het idee dat ik alles zo lang mogelijk netjes moet houden, geeft mij meer stress dan tussen bergen van afval te zitten. Toch moet ik eraan toegeven, omdat ik dingen kwijtraak in dit landschap van vieze kleren en etensresten. Belangrijke verslagen, rapporten en zelfs schoenen verdwijnen in mijn zolderkamer. Vandaar dat ik maar een einde ga brouwen aan deze laptopsessie, en de mouwen opstroop. Oké, ik laat mijn mouwen wel zoals ze zijn want het is hier koud, maar ik ga de puinhoop in duiken. Wens me succes.

Tot morgen,

Julie Joanne


P.S. Hier een plaatje van een dikke duif :)

rare funny cartoon jokes

1 opmerking: