3.12.13

Muziek

Mijn muzieksmaak loopt erg uiteen. Zo luister ik graag naar indie en folk, maar ook naar pop en rock. Muziek kan zoveel met je doen. Het kan een slechte bui in een nog slechtere veranderen, of je rust en kalmte geven na een drukke werkdag. Voor mij is het belangrijk welke muziek ik opzet om de juiste sfeer te creëren. Vandaar dat ik je nu een aantal van mijn favoriete artiesten wil laten zien, gekoppeld aan een sfeer of emotie.

 

Rust & kalmte.

Zee Avi:
Haar stem is heerlijk warm en jazzy, wat goed werkt als je even nergens aan wil denken. Aanraders zijn: ''Bitter Heart'' en ''Honey Bee''.
The Weepies:
Dit echtpaar vond elkaar via muziek en maakt nu geweldige countryachtige albums. The Weepies is één van mijn lievelingsbands. Aanraders: ''Gotta have you'' en ''World spins madly on''.


Alexi Murdoch:
Folkmuziek met een rauw randje. Aanraders: ''Orange Sky'' en ''All of my days''.
William Fitzsimmons:
Deze man heeft een gigantische baard en maakt ook nog eens prachtige muziek. Aanraders: ''I don't feel it anymore'' en ''Passion Play''.
Jennah Bell:
Haar zag ik op het North Sea Jazz Festival in Rotterdam, en wat een optreden was dat. Ik ben ervan overtuigd dat zij het ver gaat schoppen met haar jazzy stem. Aanraders: ''John Forbid'' en ''Phoenix lights''.

Naast deze geweldige artiesten zijn ook Sufjan Stevens, Jack Johson en Priscilla Ahn erg rustgevend en kalmerend.

Vrolijk & Druk


Coconut Records:
De acteur Jason Schwartzman maakt muziek onder dit pseudoniem. Zijn muziek word vaak vergleken met The Beatles, wat het niet moeilijk maakt voor mij om van te houden. Aanraders: ''Any Fun'' en ''West Coast''.


San Cisco:
Als je deze jonge band uit Australië hoort, kun je niet stil blijven zitten. Heerlijk om op te dansen. Aanraders: ''Fred Astaire'' en ''Rocket Ship''.
George Barnett:
Nog maar kort geleden ontdekte ik deze jongen. Hij maakt vrolijke muziek met een iets zwaardere tekst. Aanraders: ''Lone Rose'' en ''Cassi''.
The Jungle Giants:
Niks maakt me zo vrolijk als de muziek van deze band, die net als San Cisco Australisch is. Aanraders: ''Mr. Polite'' en ''No one needs to know''.
Regina Spektor:
Regina is waarschijnlijk wel bekend onder de meeste. Haar teksten raken me telkens weer, maar ook haar uptempo nummers zijn steengoed. Aanraders: ''Ne me quitte pas'' en ''The Party''.

Andere artiesten die een lach op je gezicht zullen toveren zijn: Mouth's Cradle, Avalanche City en Hungry kids of Hungary.

Tot morgen,

Julie Joanne


P.S. Muziek is leuk :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten