18.12.13

Bijna dood ervaring

Sihouette of man on dark road, with light behind.

Gisteravond moest ik werken als oppas in een dorp verder. Mijn vader was zo lief om me te komen ophalen toen ik klaar was. Dus ik zit in de auto bij mijn vader. De radio staat op sublime FM en we kletsen een beetje over de aankomende vakantie. Buiten is het aardig donker, vooral op de dijkjes is weinig te zien. Toch namen we die route waardoor we op een gegeven moment op een kruising kwamen. Dan komt er opeens uit het donker een man op de auto afgelopen. Ongezond blanke huid, hangende ogen en een blauwe Albert Heijn tas in de rechterhand. Mijn vader en ik schrikken van hem, maar gaan er vanuit dat het iemand van het Delta is (een inrichting in ons dorp voor geestelijk gehandicapte). Tot de man niet aan de kant gaat. Hij blijft regelrecht op de auto aflopen. Dan zie ik opeens dat zijn linkerhand in zijn jas steekt. Plots komt de gedachten in mij op dat er wel eens een pistool onder dat lapje stof zou kunnen zitten. Dan maakt mijn vader een scherpe bocht en ontwijkt de man net op tijd. Pas in de paar meter die we daarna verder reden, realiseerde ik mij hoe fout het af had kunnen lopen. Wie weet zat er wel echt een wapen in die man zijn jas? Aan zijn rood doorgelopen ogen was te zien dat hij onder invloed was van drugs en waarschijnlijk niet goed wist wat hij deed.
Ik wilde dit graag even delen omdat het mij de hele avond het gevoel gaf alsof ik in een horrorfilm zat. Heb jij weleens een bijna dood ervaring gehad?

Tot morgen,

Julie Joanne

1 opmerking: