22.12.13

Favourites: Series

Series is één van de leukste entertainment vormen die ik ken, omdat je er langer van kan genieten dan bijvoorbeeld een film. Op het moment kijk ik drie series. Ik zal je laten zien welke dat zijn en waarom ik ze het waard vind om te volgen.

1. Glee


Deze serie volg ik inmiddels alweer een jaar of drie. De meeste zullen het concept wel kennen. Het gaat namelijk in het eerste seizoen voornamelijk om het meisje Rachel. Zij zit op een ''normale'' High School in Amerika en droomt ervan op Broadway te staan en wereldberoemd te worden, net als haar idool Barbara Streisand. Om haar stem te laten horen schrijft ze zich in bij de Glee club. In deze club zingen (en dansen) een groep studenten op de muziek van bekende artiesten. Inmiddels ben ik bij seizoen 5 waarin nog steeds Rachel word gevolgd, maar nu in New York waar ze op NYADA zit. Als ik eerlijk ben zijn niet alle afleveringen even leuk, maar als ze dat wel zijn is het ook meteen raak.

2. How I met your mother


Deze serie volg ik inmiddels al 9 seizoenen! Wat gaat dat toch snel. Het verhaal draait om Ted Mosby, die samen met zijn vrienden in New York woont. Hij vind het tijd om te settelen, maar heeft moeite de ware te vinden. Ted begint de eerste aflevering door aan zijn twee kinderen te vertellen hoe hij hun moeder heeft ontmoet, op dat moment begint de gigantische flashback van 9 seizoenen lang. Vandaar de titel ''How I met your mother''. Het negende seizoen waar ik nu in zit is de allerlaatste, en ik kan niet wachten tot Ted de moeder eindelijk echt ontmoet.

3. Downton Abbey


Wat een heerlijke serie is dit. Ik ben grootgebracht met mijn moeders liefde voor kostuumdrama's, een genre waar Downton Abbey zeker in past. Vandaar dat deze serie erg goed bij onze familie in de smaak valt. Elke zaterdag avond om 20:20 zitten met z'n allen voor de buis naar Ned. 2 te kijken. Het verhaal speelt zich af in en rond het landhuis ''Downton Abbey''. De verhaallijnen van zowel de adel als de bedienden kruisen elkaar regelmatig. Een erg mooie en spannende serie.

Naast deze kijk ik ook nog een aantal series zonder de afleveringen bij te houden. Als ik tv kijk blijf ik altijd even kijken als ik de volgende progamma's voorbij zie komen:

1. Community


Eerlijk gezegd zou ik deze serie van de eerste tot de laatste aflevering willen kijken maar jammer genoeg heb ik daar geen tijd voor. Toch zijn de afleveringen goed los van elkaar te zien, omdat het verhalen op zich zijn. Het verhaal draait om een studiegroepje die de gekste dingen meemaken op de school waar ze zitten.

2. Family Guy


Heeft deze een uitleg nodig? Family Guy is gewoon geweldig en maakt me altijd aan het lachen als ik een slechte dag heb. Daarnaast spreekt Mila Kunis de stem van Meg in, wat een gigantisch pluspunt opzicht is.

3. Friends


Ook Friends heeft geen uitleg nodig. Als je het mij vraagt is dit één van de meest succesvolle series ooit gemaakt. Mijn beste vriendin heeft alle tien seizoenen op dvd, vandaar dat ik inmiddels alles wel gezien heb.
Tot morgen,

Julie Joanne

4 opmerkingen:

  1. Leuke series, ik vind Glee zelf ook heel leuk ! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Shame on me dat ik geen een van deze series ooit 'echt' gezien heb haha.. mijn favoriete serie is New Girl :)

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaaahhhh!! How I met your mother, Friends en Downton zijn zo leuk!! En best verslavend!! Xx je kleine nichtje hihi

    BeantwoordenVerwijderen