1.12.13

31 days of blogging




De komende maand ga ik elke dag een bericht plaatsen.

Ik ben altijd iemand geweest die dingen niet afmaakt. Daarnaast ben ik ook een ster in uitstellen. Het gaat dan niet alleen om dingen waar ik tegenop kijk, maar ook dingen die ik leuk vind. Misschien ben ik gewoon te lui om achter m'n laptop vandaan te komen, en actie te ondernemen. Gelukkig kan ik gewoon blijven zitten waar ik ben om te bloggen. Toch heb ik het nooit eerder écht doorgezet. Een paar jaar terug heb ik wat filmreviews online gezet, maar na twee of drie berichten ben ik daar weer mee gestopt. Het is daarom goed dat ik nu een hele maand neem om te bloggen, ook al spookt ''het gaat je toch niet lukken, want je maakt nooit iets af in je leven'' door mijn achterhoofd. Laat ik proberen Japie Krekel te negeren en ervoor te gaan. ''Ervoor gaan'' klinkt altijd zo aanmoedigend en overtuigend, alsof die woorden bevestigen dat het gaat gebeuren. Dat is natuurlijk onzin. Toch begon ik dit bericht met de woorden ''De komende maand ga ik elke dag een bericht plaatsen''. Ik deed dit met dezelfde reden als ''ervoor gaan''. Het is een afspraak met mezelf om een keer iets af te maken.

Het zou logisch zijn als ik mijn blog nu zou promoten, en je vertel hoe geweldig mijn komende berichten worden. Maar dan zou ik liegen, omdat ik nog niet weet wat ik ga posten, laat staan of het enigszins vermakelijk zal zijn. Daarnaast blog ik voor mijzelf, en het gevoel. Het gevoel dat je krijgt wanneer je iets nieuws en spannends doet. De kronkels in je buik, vlak voor je de coulissen uitstapt en je verwarmd word door de felle toneellichten. Alle kleine dingen die mij dichter bij dat gevoel brengen, zijn het waard afgemaakt te worden.

Tot morgen,

Julie Joanne


P.S. Hier is een plaatje van puppy's aan een waslijn, omdat je tot het einde hebt gelezen :)


Puppies hanging in baby clothes

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten