De kostuums
Hooguit het mooiste van de voorstelling was de
aankleding. De kostuums bestonden uit een constructie rond de dijen met
daarover een aantal lagen stof. De constructie wekte de illusie dat de dansers
een wijde jurk aanhadden die zwaar was. Het model van de kostuums deed sterk
denken aan kleding uit de renaissance. De stof had een glinsterend laagje wat
erg mooi het licht opving. Later in de voorstelling werden er lagen stof
uitgedaan waardoor er een lichtere, doorzichtige variant van de kleding
tevoorschijn kwam. Deze kostuums moesten waarschijnlijk verwijzen naar
nachtkleding. De mannelijke figuren droegen een soortgelijk kostuum als de
vrouwen maar met een kortere rok en een minder grote constructie rond de dijen.
Sommige mannen droegen ook nog een broek onder de rok.
Decor
Het toneel had als enig decor een wit
achterdoek. Later in de voorstelling ging het achterdoek omhoog en werden
er rekken zichtbaar. Het waren een soort dranghekken met een zilveren kleur. De
hekken stonden zigzag door elkaar met één doorgang waar de dansers gebruik van
maakte om het toneel op te komen. Op ongeveer driekwart van de voorstelling
kwamen er twee witten stroken papier naar beneden waar de dansers tegenaan
sloegen met een zwaard. Daarnaast werd er ook gebruikt gemaakt van rode
confetti. Op één moment diende het als bloed en een ander moment als een
vreugdevol iets. Door die twee elementen kwam de vloer vol te liggen met
stroken wit papier en confetti wat bijdroeg aan het climax effect. Het decor
met de hekken valt buiten het renaissance kader maar laat daardoor juist een
verschil tijd zien.
Muziek
De muziek werd verzorgt door het Combattimento orkest die
merendeels uit strijkers bestond. Het orkest drukte het sterkst van alle
elementen een Barok stempel op het stuk. De muziek was erg sterk geïnspireerd
door de muziek uit de renaissance; groot, vol en dramatisch. Aan de dansers was
duidelijk te zien wanneer de muziek dreigender werd of wanneer er juist wat
luchtiger werd gespeeld. Zo werd er veel in formaties gedanst waarbij op elke
noot een andere beweging aangenomen moest worden. Muziek en dans waren dus erg
afhankelijk van elkaar. Op een gegeven moment komt er een operazangeres het
toneel op. Haar naam is Noa Frenkel. De zang maakt het stuk nog dramatischer en
geeft je erg sterk het gevoel alsof je naar een film kijkt.
Leuk blogje heb je! Ik volg je! Volg je terug? (www.101beautykisses.weebly.com)
BeantwoordenVerwijderen