10.5.14

DIY Vlinder Shadowbox

 
Al een hele tijd wilde ik iets doen met een mooie witte shadowbox die ik bij Ikea kocht (voor maar 7 euro!). Dat er vlinders in moesten komen was voor mij al duidelijk, maar hoe? Na wat research kwam ik erachter dat dit de makkelijkste en mooiste manier zou zijn. Vandaar vandaag een DIY die je uitlegt hoe je zo'n vlinder shadowbox maakt.
 
Benodigdheden:
Een Shadowbox of lijst met hoge rand
Oude tijdschriften of boeken
Een schaar
Stevige lijm (Lijmpistool)
Een geprint vlinder plaatje
Een potlood/pen
Dubbelzijdige tape (eventueel)




1. Zoek een vlinder silhouet op, print het en knip het uit.
2. Zoek een mooi plaatje op in je tijdschriften en gebruik eventueel dubbelzijdige tape om de vlinder erop te plakken, of hou het goed vast.
3. Trek een lijntje om de vlinder heen zodat je een vlinder tekent op het plaatje.
4. Knip de vorm uit.


5. Probeer zo veel mogelijk printjes en kleurtjes uit, zodat je veel hebt om uit te kiezen (denk ook eens aan landkaarten of schilderijen).
6. Kies een setje van ongeveer 10 vlinders (meer of minder werkt ook) die goed bij elkaar passen.
7. Leg de vlinders in de lijst en kijk welke achtergrondkleur het beste werkt.
8. Deze Ikealijst kwam al met een crèmekleurig pas par tout, maar omdat ik niet een blad had in dezelfde kleur koos ik voor roze.


 



 Et voilĂ !
 
Love,

Julie Joanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten